tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

15 Mayıs 2013 Çarşamba

Yağmurlu Bir Ankara

Şakır şakır yağan yağmurun sesiyle uyandım bu sabah. İç karartıcı o karanlığa ve yatağın beni mıknatıs gibi çekmesine aldırmadan kalktım hiç de hoş görünmeyen güne. Şemsiyemi evde unutmuşum, sevgilim de kendininkini almış gitmiş, arkadaşımla kahvaltı yapmaya sözüm var dedim yağmura rağmen attım kendimi dışarıya. Metroya yürüsem donuma kadar ıslanacağımdan sokağın başındaki taksiye koşmaya başladım ama her zamanki gibi bir anda nereden çıktığını anlamadığım üç kişi taksime bindi ve ben arkasından melül melül bile bakamadım iki saniyede sırılsıklam olmuşum zaten. Zile bastım şükür ki yeni taksi hızlı geldi. Yine her zaman olduğu gibi “Çok yağmur yağıyor taksiye bineyim en iyisi”nin ağırlığı çöktü bütçeme. Gittik kahvaltımızı yaptık, muhabbetimizi ettik kalktığımızda yağmur yağmıyordu ama sokaklar hala yağmur kokuyordu, yürüdük biraz evime doğru dönerken ayrıldık. Ne çok özlemişim Bahçeli sokaklarında yürümeyi? Öyle alıştım ki bu şehre hiç sevmiyorum desem de gitme vakti yaklaştıkça daha da güzel görünüyor gözüme Ankara. Sahi ben nasıl gideceğim buradan ve sevdiğimden? Yağmur ardından yürümezsem Bahçeli sokaklarını hayatın tadını nasıl alacağım ki? Bu şehre küçükken geldiğim zamanları düşündüğümde de hep bahar aylarındakiler geliyor niyeyse aklıma. Yağmurlu bir Ankara sabahı, serin, gri ama içten bir şehir, toprak kokan sokaklar, her yerden akan su, temizlenen gökyüzü ve açan güneş…  Anılar, insanlar, şehirler, sokaklar öyle bir bağ var ki aramızda ben nasıl gideceğim bu şehirden, doğduğum şehir nasıl beni geri alacak içine hiç bilmiyorum. Allah’ım nolur yardım et hayırlısından bir iş istiyorum bu kentte…

4 yorum:

  1. Yağmur kokusu, simit, kızılay-tandoğan arası yürümek, çay, bahçeli-emek civarlarında akşam... anakara beni hiç bırakmadı. çocukluğum, kaygılarım... hep burada oldu, oluyor. bana güzellikler vererek uğurlamasını diliyorum artık bu kentin beni ve çok özleyeceğimi biliyorum. ve senin için de seni bırakmamasını diliyorum bu mayıs yağmurlarından, şansın bol olsun. selam ola.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sevdiklerimle alsın beni içine ya da hep beraber gidelim bu güzel şehirden ve haddinden fazla özlemeyelim. Bende sana güzel bir uğurlama diliyorum git ama yağmur kokulu mayıslarda yine gel, mutlu olduğun her yer bir Anakara olsun senin için... İsteyenin kopamaması, gitmek isteyenin yoluna engel çıkmaması dileği ile...

      Sil
    2. sağlıcakla kal güzel insan. sanki anakara'dan yolu geçen herkesi tanıyor gibiyim. garip. eylül güzeldir ya, sanki anakara'da bir başkadır gibi. eylüllerde, mayıslarda... her daim sevdiklerimizle olalım. iyi sabahlar.


      Sil
    3. Eylülleri hiçbir yerde sevmem yeni başlangıçlar her zaman güzel değildir bazen sancılıdır ama benim için mayıs alışmışlık, aitliktir nedense :) Her mevsim her yerde sevdiklerimizle mutlu olmak dileğiyle...

      Sil

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?