tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

13 Mayıs 2013 Pazartesi

İşsizliğin Kafaya Vurması

İnsan sıkılır mı bomboş oturmaktan, öğlene kadar yatmaktan, her şeyi canı istediğinde yapmaktan, gezmekten tozmaktan? Ben sıkıldım hem de öyle böyle değil. Evet sonunda bu da oldu işsizlikten kafayı yemek üzereyim. Hayır ben tüm hayatını tempolu yaşamış, hiç boş durmamış, 24 saati yetiremeyen bir insandım buna alışkınım şimdi bu kadar boşluk fazla geldi bana. Acil olarak kafamı yoracak bir iş istiyorum, stresi bile özledim yahu biri tempo versin hayatıma ne olur! İş dilenmeye başlayacağım artık, kim bana mühendis ol dedi ya da dayın yoksa Ankara’da niye doğdun ki? Cv’imi bile okumuyorlar zannımca çünkü olumlu ya da olumsuz hiç cevap alamıyorum, o kadar yazdık bari bir göz ucuyla baksaydınız, o kadar proje koşuşturmaca zevk olsun diye mi yaptık? Yok ben yaparken zevk aldım orası ayrı ama bir amacımız da vardı yani deneyim olsun gibi. Hırslı olduğumu bilmesem, gocunmadan, şikayet etmeden çalışacak bir yapım yok desem belki hak verirdim beni istememelerine ama bu değil sebep. Adamlar açıp bakmıyor bile onca yazdıklarımıza, inan palavra sıktığım yok yapmadığım hiçbir şey yok o cv’de hatta önemsemediğim küçük şeyleri yazmadım bile. Alnıma yazıp çıksam para çok mühim değil eşek gibi çalışmak, yorulmak istiyorum, sürekli yatmak hiç bana göre değil sıkıldım diye işe yarar mı dersiniz? Neyse hadi onu bunu bırakalım tavsiye istiyorum, yeni mezun bir mühendis nasıl iş aramalı, bu süreçte neler yapmalı? Herkesin dediği gibi en çok işe alımlar haziran temmuz aylarında mı gerçekleşir? Benden daha deneyimli olan binlerce insandan tecrübelerini duymak istiyorum, ne yapmalı?

6 yorum:

  1. "Yorum yaparmışta beni sevindirirmiş =)" notunu farketmemiş olsam bir tıkla kaybolucaktım ortalıktan. biraz saçmalayım, dertleşim kendi kendime.. Senin bloga nerden denk geldim bilmiyorum.. arayışım iflas bayrağının resmiydi. Gerçekçiliği nedir onu araştırıyordum çıkmadı bir bayrak ben yapıcam malum boşum zamanım var. Bu aralar çok tutulacağından eminim :) İş aramaya gelince dua et.. Şansını zorla.. Sonra da pes et.. Çok karamsarım bu aralar çok bildiğin gibi değil.. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar karamsarlık bana bile fazla geldi ki adım çıkmış kötümsere :) Her şeyin hayırlısını isteyerek başlayalım elbet su akar yolunu bulur ;)

      Sil
  2. way be ne zaman ne yorum yapmışmışım :) ama hala batmadım biliyor musun :D.. o bayrağın resmini de çizmedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah çizdirmesin diyorum ve de umarım karamsarlık son bulmuştur :)

      Sil
  3. Ne zaman karamsarlığın dibine vursam buraya mı gelicem ben ... Bana da ne oluyorsa ne zaman böyle kötümser negatiflik çökse buraya yazdığım iflas bayrağı geliyor aklıma 2 saat burayı bulmak için uğraşıyorum. Yine mi karamsarsın be adam deme evet karamsarım. İyi olan şey ise hala batmamış olmam :) Kötü olan ve karamsarlığa iten şey ise 30 yaşına girmiş olmamla birlikte 30 yaş sendromuna kapılıp evlenmem lazım artık psikolojisine girip 20 gün içinde nişan yapıp 1 ay sonrada anlaşamayıp nişanı atmış olmam. Şuan yere yatıp günlerce ölü taklidi yapasım var. Her neyse işte öyle .. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O taklitten benim de yapasım var da öyle bir lüksümüz yok. 3 hafta önce öyle bir gece yaşadım ki bu gecenin de sabahı var mı acaba diyordum içimden karanlık bir gecede, sokak ortasında ve o anda sabah ezanı okundu yandaki camiden. Yine sabah oldu yani, hayat yine devam etti. İçimdeki acı bitmiyor evet, boğazımı sıkıyor sanki bir el ama olsun be hayat devam ediyor. Hala çekmediğimiz iflas bayrağının hatrına devam yola :)
      Girmeyin öyle bunalımlara, 30'a 3 kala daha ben girmedim kadın olmanın yaş üzerindeki dezavantajına rağmen. Rahat olun her şey yoluna girecek ve her sıkıntılı gecenin sabahı olduğunu hatırlatmak için ben burada olacağım, yazın dertleşelim...

      Sil

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?