tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Şubat 2013 Çarşamba

Evlilik Mi?

Evlilik mi? Yok artık!
Daha okuldan mezun olalı bir yıl bile olmamış arkadaşlarımın yarısı nişanlandı, üstelik evlenenler bile mevcut. Hele çocukluk ve gençlik yıllarından memleketten tanıdığım arkadaşlarımdan çocuğu olanlar bile var. Hayır ben ne yapıyordum da onlar bu kadar hızlı ilerledi, daha sevgilileri olduğunu bile yeni öğrenirken evlendiler bilmiyorum. Çocukken birlikte sokaklarda koşturduğum arkadaşım kucağında çocukla bize bayram ziyaretine geldi yahu daha ne olsun, bana da ailemin dizinin dibinde kahve yapmak düştü. Oysa bana kuzenim nişanı sırasında kurdeleden bile vermemişti, sen daha küçüksün okulun bile seneye bitiyor diyerek J Kısacası etrafımda bir evlilik muhabbetidir gidiyor. Beyaz eşyalar kaç para, düğün yemekli mi, yemeksiz mi olmalı, tüm bunların maliyeti gibi konularda ihtisas yapmak üzereyim ki komik olan kısmı bırak kısa vadeyi, uzun vadede bile böyle bir planım yok henüz.  Geçtiğimiz yaz abimi ve kız olan kuzenimi de evlendirdik ki kız tarafı olayını da erkek tarafı olayını da çok iyi biliyorum.(Şekil a) Damat ya da gelini aileye takdim, ailelerin tanışması, kız isteme ya da verme, söz, nişan, takılar, çiçekler, çikolatalar, kuruyemiş kesecikleri (bizzat ellerimle doldurdum), kocaman yaptırılan gümüş şekerliklere kadar her konuda bilgi sahibiyim. Bu yüzden nişan hazırlığındaki arkadaşlarımın da başvurduğu kişi konumundayım. Hayır ben evlenme meraklısı değilim, hiçbir zaman da olmadım ama hormonlardan mıdır nedir herkes böyle bir telaş içine girdikçe ben kendimi evde kalmış gibi hissetmeye başladım. Kendi çocuğum olacağı yok bari bir yeğenim olsa da onun süt kokulu masumiyetini içime çeksem doya doya diyorum. Yok kesinlikle psikolojim bozuldu, benim işim bile yok daha ne evlenmesi? Niye kendi niyetlerinize beni alet ediyorsunuz, sormayın bana böyle şeyler? İnsanlar nasıl bu kadar hızlı bir şekilde böyle bir sorumluluk altına girebiliyor ki? Sevgilimin evine kısmen yerleşmiş olsam da artık evli gibi olup birçok konuyu aşmış olsak da benim için bu hala evcilik oyunu gibi. Ailemin dünyadan haberi yok ve daha uzun süre olmayacak da ve biz de bu oyunu oynamaya daha çok devam ederiz gibi. Hem öncelikle kariyerime bir adım atmam lazım, hala babama bağımlıyım ben yahu. Herkese kolay ve kısa olan her yol benim için hep uzun olmak zorunda zaten. Çünkü ben planlamadan, hazır olmadan hiçbir şeyin altına imzamı atmam, o yüzden ne kadar psikolojimi bozmaya başlasanız da ben böyle iyiyim, tek bekar kalan ben olsam da evlenmeyeceğim J

2 yorum:

  1. :) Ben okuldan mezun olalı 2 buçuk yıl oldu. Benim için şafak hala karanlıkken bekar arkadaşım kalmadı. :) Raad ol okul sonrası olur böyle şeyler. Çevrende bekar kalmadığı için kendini acaba bende evlensem mi ki diye düşünürken bulduğun anlar olacak.. :) Çünkü o kadar güzel anlatacaklar ki. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim düşünmemden çok sevgilin de var ne zaman evleniyorsun baskıları ve sevgilimi bilmeyen akraba, eş, dostttan gelen birileriyle tanıştırma istekleri beni düşündürüyor :) Benimkiler çok hızlı çıktılar galiba şu an bekar evli sayısı yarı yarıya, nişanlılar evlenince öne geçecekler gibi hissediyorum. Neyse herkes kendi hayatını yaşar diyerek acabalarımı öldürürüm bende :)Bu arada sen ne zaman evleniyorsun :p

      Sil

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?