tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

28 Ocak 2013 Pazartesi

Blog’ta Kadınlar ve Erkekler

Dikkat ediyorum da sürekli olarak takip ettiğim bloglar genelde kadınlara ait kişisel günlük tarzında olanlar. Erkekler genelde kendilerini anlatma gereği duymuyorlar ama biz kadınlar sürekli olarak kendimizi, yaşadıklarımızı yazıyoruz. Toplum içinde her şeyi paylaşmadığımızdan mı yoksa kendimizi ifade edemediğimizden mi diye düşünüyorum bir süredir. Ulaştığım sonuca göre sanırım anlatmaktan korkuyoruz. Kadınlar kadınların en büyük düşmanıdır ya anlamazlar anlattıklarınızı, en olumsuz tarafını alır daha da büyütür dedikodular şeklinde etrafa saçarlar. Biz anlatma ihtiyacı hissederiz ama yapamayız, ortam genelde müsait gelmez. Ondandır gizli kimlikler arkasına sığınıp dilediğimizce anlatmamız. Oysa erkekler öyle mi, anlatmaktan, konuşmaktan hoşlanmazlar. Onları dinler gibi yapan dostları vardır, yorum bile yapmazlar ama tepki de vermezler dinleyicilerine bunun için, anlatmış olmaları yeterlidir. Biz kadınları ise en güzel erkekler dinler ama o sırada belki de tek düşündükleri cinsellik ya da çok daha başka bir şeydir. Odaklanmazlar sizin aptalca problemlerinize, çünkü onlara göre sizin her derdiniz saçma. Bir erkeğe anlatınca problemler küçücük bir kadına anlatınca kocamandır. Oysa siz sadece sorunun gerçek boyutuyla oynanmadan, yol gösterici bir yoruma ihtiyaç duyuyorsunuzdur. Baktınız olmuyor, ifade etmenin bir yolu yok, bir gün çok bunaldığınız bir anda blog açabilirsiniz benim gibi. Burayı açarken dağ olmuş onlarca problemim vardı, bugün çoğunun üstesinden geldim kalanlarınsa hepsi normal boyutlarda. Erkekler gibi es geçemiyordum, bir kadın olarak konuşma ihtiyacım vardı. Bunun en güzel yeri de bu mabetti benim için. Ben yazdım siz okudunuz, siz yazdınız ben okuyorum ve her zaman yorumlarla yalnız olmadığımı hissediyorum. Her sorunum çözülebilecek boyutta ne büyük ne küçük, zaman ilacı, illa her derde çare bulunuyor…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?