tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

11 Mart 2012 Pazar

Neden Anılar Biriktiririz?


Bu soruyu hep soruyorum kendime neden biriktiriyorum onca anıyı? Birlikte gidilmiş sinema biletleri, üzerine not düşülmüş kağıtlar, kısa ama can yakan silinememiş mesajlar, artık hayatında olmayan insanların fotoğrafları, çoktan dostun olmaktan vazgeçmiş insanların hediyeleri… Ben bunlardan bir süre önce kurtuldum ama hala düşünüyorum neden biriktirmişim onca şeyi bir yük gibi nereye gidersem gideyim taşımışım? Olmadık zamanlarda geçmişten bir şeyler hatırlarsın, açarsın kara kaplı kutuyu ve oturur ağlarsın bütün gece. Bu işkence değil mi kendine?
Yaşarken sanıyoruz ki bütün sevdiklerimiz bir ömür bizimle olacak, hiç kimseyi kaybetmeyeceğiz ve anılarımız asla canımızı yakmayacak. Oysa öyle değil gerçek hayat kimler geliyor kimler gidiyor hayatlarımızdan ve her giden bir iz bırakıyor. Soyut izler kalıyor illa onlarsız olmuyor da biz neden somut izler de bırakıp yaralıyoruz kendimizi?
Düşünüyorum bir zamanlar kimlerle içtiğimiz su, yediğimiz yemek ayrı gitmiyordu, bazen kahkahalarımızla bazen gözümüzün dolmalarıyla saatler sararken ileriye yarın bu kadar uzak düşeceğimizi biliyor muyduk? Benim çevrem hiç kalabalık olmadı etrafımdaki onca sosyal insana göre hep az ve öz dostum oldu ama bilseydim bir gün onları bile kaybedebileceğimi inanın bende o kalabalık masalarda birkaç ay sonra isimlerimizi bile hatırlamayacağımızı bilerek düşünmeden eğlenirdim. Şimdi nasıl özeniyorum bu kadar kalabalık gruplara, keşke anı biriktireceğime bir gün biteceği garanti dostluklar biriktirseymişim, eşyalar saklamak yerine kısacık anılar gülümsemeler saklasaymışım kutulara. Belki bugün canımın yanması yerine kalabalıklar içinden seçtiğim birkaç kişiyle devam ediyor olurduk ve gerisi hayatımızdan gelir geçerdi işte öylesine, geride hiçbir iz bırakmadan. Eh be anılar ne tuhafsın…




Ve bu yazıya bu şarkıyı uygun gördüm…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?