tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Mart 2012 Salı

Beklentiler ve Hayal Kırıklıkları


Yaşamak hayal kırıklıklarından bir dağ biriktirmek gibiydi. Beklentiler, istekler, umutlar ve hayaller hepsinin sonu aynı, koca bir hayal kırıklığı. Zamanla çok acı deneyimlerle öğrendim ki “Beklentiler daima hayal kırıklığı yaratır.”
Hepimiz hayaller kurmadık mı şu şehirde yaşamalıyım, şu üniversiteyi kazanmalıyım, şuralara gitmeliyim, şu kadar para kazanmalıyım, güzel manzaralı evim olsun, arabam olsun… Örnekler uzar gider. Hep istedik ama her zaman olmadı. Bazen birinin aramasını bekledik günlerce ama telefon hiç çalmadı, döneceğim diyenler hiç dönmedi, unutamam dediklerimiz unutuldu, hiç gitmeyecekmiş gibi sırlar verdiğimiz dostlarımız gitti, sıkı sıkıya kenetlenmiş dağılmaz sandığımız aileler dağıldı, hiç bitmeyecek sandığımız güzel günler bitti… Bekledik, umduk, hayal ettik… Sonunda elimizde kalan koca bir hiç… Siz hala öğrenemediniz mi insanlar değişir, düşünceler değişir, şartlar değişir, değişmeyen tek şey gerçekten değişimdir. Uzun vadeli planların hepsi yalandır. Gerçekleştirdik sandıklarımız bile ilk yola çıkarken kurduğumuz hayalle tamamen aynı değildir. Değişiyoruz her gün, her saniye hayaller bile aynı kalmıyor, sonuçlar ise kat ve kat fazla değişiyor…
Kendimizden bekliyoruz etrafımızdakilerden bekliyoruz her şey bu kadar değişkenken nasıl o kafamızdaki mükemmel sonucu bekleyebiliyoruz ki. Acı gerçekle yüzleşmek gerek o istediklerimiz hiç bizim olmayacak, bizim olan hiçbir zaman istediğimiz yoldan bizimle olmayacak, istediğin kadar çok paran hiç olmayacak, sen istiyorsun diye kimse seninle gelmeyecek, sen hayatı böyle istedin diye çevrendekiler o hayatta boğulmayı göze almayacak. Hayallerindeki evden vazgeçip mutlu olduğun evde yaşamayı kabulleneceksin, o çok istediğin kariyeri sevdiklerin uğrunda feda edebileceksin, sen elmayı seviyorsun diye elmanın da seni sevmek zorunda olmadığını öğreneceksin, yürüdüğün yolda yalnız kalma ihtimalin olduğunu seveceksin. Ve en önemlisi istediğin hayattan vazgeçip elindeki hayatla yetinmeyi öğreneceksin... Kabulleneceksin biz sadece yaratılanız, herkes yalnızca kendi yolunu çizer yandaki yollarla kafasına göre birleştiremez yolunu. Peki biz ne yapıyoruz boyama kitabi gibi kesin çizgilerle planlar yapıyor ve dışına taştı diye kendimizi de boyalarımızı da cezalandırıyoruz. Oysa bırak kendini elin ve boyalar mükemmel bir uyumla yolunu bir şekilde bulacaktır, sonunda çıkan harika resim de ne çizgi ne de kusur olacaktır.
Beklentilerin ve hayal kırıklıklarının canımı fazlasıyla yakmaya başladığı o dönemde yeni bir hayat felsefesi edindim. Bütün beklentilerimi sıfırladım, ne kadar az şey istersem o kadar az hayal kırıklığına uğrayacaktım ve başıma gelen bütün güzel şeyler benim için sürpriz olacaktı. Öğrenmiştim ki beklentiler hiç gerçekleşmeyecekti ve ben kafamda kurduklarım yüzünden saçma bir şekilde acı çekmemeliydim. Çok başarılı bir düşünceydi artık kimseden bir şey beklemiyor; başaramadım, olmadı gibi cümleler kurmuyorum. Son zamanlarda herkese de tavsiye ediyorum, hayal kırıklıklarının içinde boğulmaktansa beklentileri öldürün herkes mutlu olsun. Çünkü her beklenti etrafımızdaki insanları da bir sorumluluk altına sokar, mutsuzluğunuzda onların da payı vardır. O yüzdendir ki ne kimseye bir yük yüklemek gerek ne de kendini üzmek, en iyisi hiçbir şey beklemeden sürpriz tadında bir hayat yaşamak…
Ve her gece kendime tekrarlıyorum “Unutma! Beklentiler daima hayal kırıklığı yaratır.”



En sevdiğim filmlerden “Aşkın 500 Günü” ve en sevdiğim iki sahneden biri…  


P.s: Diğeri filmin sonundaki bankta konuşma sahnesi...

8 yorum:

  1. Ben de herkese de tavsiye ediyorum, hayal kırıklıklarının içinde boğulmaktansa beklentileri öldürün, en başta kendiniz sonra herkes mutlu olsun. Saçma sapan boş, anlamsız, fazla, başkasına ait olan, aşırı kaçan her şey zarardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentilerimiz gerçekleşsin diye beklerken kaçan ömürdür, çok kısa ve değerlidir derim hep. Bırak bekleme başına gelen güzel şeylere "Ne güzel sürpriz", kötülere ise "Şanssızlık" de geç...

      Sil
  2. ----- Gönül Yarasi ----

    Olmadik yerde kanar durur
    Anilarin ruhu dolanir
    Anlatmaya kelimeler yetmez

    Ates topu düser yüregime
    Alev alev yanar icim
    Alir basimi yollara düserim
    Kara kara düsünür
    Üzülürüm kizarim halime kosarim son sürat
    Yorulunca yigilip kalırım olduğum yerde

    Hersey bitmis
    Anlamini Yitirmis
    Neyim varsa inandigim
    Kayip ziyan simdi yarım
    Dönsende kiymeti yok
    Düstün gözümden bir kere

    Adaletsiz koca dünya
    Yine olan bana oldu
    Ask atesi yar acisi
    Dönüp durup beni vurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden bu şarkı sözü anlamadım ama yine de dinledim, teşekkürler...

      Sil

  3. ----- Gönül Yarasi -----

    Olmadik yerde kanar durur
    Anilarin ruhu dolanir
    Anlatmaya kelimeler yetmez

    Ates topu düser yüregime
    Alev alev yanar icim
    Alir basimi yollara düserim
    Kara kara düsünür
    Üzülürüm kizarim halime kosarim son sürat
    Yorulunca yigilip kalarim olduğum yerde

    Hersey bitmis
    Anlamini Yitirmis
    Neyim varsa inandigim
    Kayip ziyan simdi yarım
    Hiçbirşeyin kiymeti yok
    Gözümden düştüler çok kere

    Adaletsiz koca dünya
    Yine olan bana oldu
    Sıkıntılar, musibetler
    Dönüp durup beni buldu

    YanıtlaSil
  4. Söyle bir düşünüp her şeyi birden
    Neden anıları bitirmeyişim
    Dostluklar yalanmış, sevgiler tuzakmış Tuzak

    Boşa beklemişim yollara bakıp
    Kurak topraklara umutlar ekmişim
    Oysa mutluluğu hayal etmiştim
    Arzular avuttu, gördüğüm hayalmiş Hayal

    Günesin doğuşu, batışı farksız
    Nasıl yaşanırsa yaşarım ben aşksız

    Demir attım yalnızlığa
    Bir hasret denizinde
    Ve şimdi hayallerim o günlerin izinde
    Yüreğimde duygular, ümitlerim nerede?

    YanıtlaSil

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?