tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Ocak 2012 Cuma

Hak mı Adalet mi?

Adaleti tartışıp duruyoruz bugünlerde. Peki ama hangi adaleti? Adalet sadece yasaları mı kapsar, hayatın her yerinde değil midir adalet? En basitinden günlük hayatımızda adalet yoksa daha fazlasını beklemek mantıklı mı? Çalış, çabala karşılık beklemez mi insan? Nerde adaletin tokadı, nasıl bu kadar unutturmuş kendini, şefkatli kollar ona yakışmaz ki? Hani nerde eşitlik, hak, hukuk? Verdiğin kadarını aldığın adaletli bir dünya bu kadar mı hayal?
Sadece bir parça adalet istiyorum, dünya sanki adilmişçesine öyleymiş gibi davranmalarını bekliyorum. Bir hayalin peşinde koşuyorum. Ama ben adalet istiyorum! Ne olursa olsun, bedeli neyse öderim, ısrarla adalet istiyorum. Ballı bir insan olamadım ki hiçbir zaman bütün işlerim tıkırında olsun, şansıma rağmen denedim ben belki bir gün, bir yerde verdiğim emek görülür diye… Olmadı işte o çok beklediğim adalet hiçbir zaman gelmedi. Herkes kendi işine gelen olunca adalet sanıyor ya ben adaletin canımı yakmasına bile razıydım sadece gerçek olduğundan emin olsaydım yeterdi. Hak ettiğim buydu neyse cezası çekerim demeyi de bilirdim ama gerçekten hak ettiğimi bilseydim. Fazlasında gözüm yoktu sadece benim olanı istemiştim, payıma düşenle yetinirdim. Tabağımda kocaman yer açtığım adalet benim payıma hiç düşmedi, ben bu kurtlar sofrasında hep aç kaldım. Yeterince istemediğimden mi çabalamadığımdan mı? Yok hayır ben sadece hiçbir oyuna girmeden dürüstçe beklediğim için alamadım. Başkalarının hakkına girmektense bu yüzden cezalandırılmayı bile göze aldım. 
Yırtıcı hayvanlar gibi paylaşırlarken insanlığın ortak yemeğini ben sadece kendi payımı almak için gayret ettiğimden hiçbir şey alamadım. 3-5 insan kalmışız hala böyle ince düşünen, hak demeden yerlerken başkasının lokmalarını, bizler hala ‘’İnsan gibi yaşamak, insan gibi ölmek.’’ istiyoruz.  3-5 insan kalmışız, bu dünyaya fazlayız, çünkü istemezler çıkarlarına muhalefet edeni, cılız sesimiz bile fazla. Dünyanın en saçma beklentisiydi bizimkisi, adalet bir gün gelir sanıyorduk, yanılmışız... 

1 yorum:

  1. Hello! My first visit, will visit you again. Seriously, I thoroughly enjoyed your posts. Congrats for your work. If you wish to follow back that would be great I'm at http://nelsonsouzza.blogspot.com
    Thanks for sharing!

    YanıtlaSil

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?