tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Kasım 2011 Salı

Zor Zanaat

Öğrencilik zor zanaat hele bir de mühendislik öğrencisi isen. Kimse anlamaz ya da anlamak istemez ki projen, ödevin, sunumun hiç bitmez. Sınav haftası diye bir olay yoksa eğer okulunda zaten yanmışındır, her dersten iki vize eşittir haftalar süren uykusuz geceler. Birinciler bitiyor derken bir hafta bile boş kalmadan ikinciler başlar, hadi onlar da bitti dersin bir haftan kaldı dersleri kaçırma final kapında. Bir de dersten çıkıp 5:30 – 6 gibi sınava girersin ki kafan olmuştur çoktan kazan. Mezun olmama son bir yıl kalmışken (inşallah diyoruz bu noktada J) şunu öğrendim ki birçok bölümü okumak buna göre bayağı kolay. Okumayana öyle gelir demeyin çünkü İibf’den ders de aldım bu yaz, biliyorum da konuşuyorum. Bir de yurtta kaldığım yıllarda etütte biz finallere çalışırken yan odada eğitim fakültesi öğrencisi 2 kız vardı ki akla zarar. Aynı okulda olmasak onların da ertesi gün sınavı olduğunu bilmesem, bunların daha çok var galiba derdim ki milleti odaya toplayıp, o kadar kahkaha atacak kadar rahat olmaları mantıklı olsun. O yüzden ‘’Okuyom ben ya!’’ demekte sakınca görmüyorum. Gerçekten abartmıyorum düşmanıma da dilemem açıkçası ama şu okulda çalıştığım kadar Öss’de çalışmadığıma inanın çok pişmanım. Deneyim yaşanılarak öğrenen acı bir şey benim için çok geç ama en azından istediğim bölümde istemediğim bir okuldayım. Ya bölüm de istemediğim bir şey olsaydı? Tabi bu çok sevdiğim bölümü de diğer mühendisliklerden ayıran bir şey var bizim projelerimiz hep fabrikada yapılıyor. Yemin ediyorum iki yıldır Ankara’nın bütün fabrikalarını ezberlerdim, torpil bulmak proje yapmaktan bile zormuş öğrendim. Sen çalışma şevkiyle doluyken naylon proje yapmak istemezken sana fırsat verilmeyince bütün isteğinde ölüyor tabi haliyle. Ama az kaldı sabır diyoruz, bundan sonra daha da zorunun geleceğini bilerek şükrediyoruz şu ana orası ayrı. Çünkü biliyoruz ki çalışma hayatında bu torpillerden çok daha fazlası dönüyor, kimse senin mühendislik zekana filan bakmıyor. Torpilin yoksa da şu devreye giriyor ki şekilciyiz, etiketinde iyi bir üniversite yazmıyorsa kimse şans bile vermez. Şikayet etmeye şimdiden başlayacak değilim ona daha 1 senem var, projelerle fabrika köşelerinde tüketmem gereken. Şimdilik susuyor, yaşayarak görmeyi umuyorum. Son uyarım bence sizde susun bir mühendislik öğrencisine b.k atmayın, çok sinirli olabilir bu konuda, anında parlar, kırılmayın benden söylemesi. J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?