tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

14 Kasım 2011 Pazartesi

Bayram Gezmesi


Mesafenin göreceli olduğunun en büyük kanıtı benim sanırım. Bayramlar da olmasa evin yolunu unutacağım. Fakat memlekete geliş amacım yalnızca ailemi görmek. Yine bir bayram bunu kanıtladım ve memleket havasını ucundan koklayabildim. Ailecek abimin nişanlısına bayram ziyareti sonrası vurduk kendimizi Karadeniz’e. Bu kez Samsun, Ordu arasını görebildik kısıtlı zamandan dolayı ama Ordu’ya bir teleferik yapılmış ki ba-yıl-dım! Boztepe’ye çıkan teleferik gerçekten doğa ananın kucağına çıkıyor da kimse farkında değil bence. Evet o her yeri cam teleferikten aşağıya bakarken biraz tırstım ama manzara öyle güzeldi ki anında büyüledi ve alıştım. Şehir üstünde asılı kalmış gibi o manzaraya bakıp da büyülenmemek elde değil ki. Bir yanda çizgiyle çizilmiş gibi görünen şehir ( aslında öyle değil alçaklardayken fark ediliyor.), bir yanda yemyeşil bir tepe ve ikisinin yanı başında deniz. Zaten yeşil ve denizin buluştuğu yer olan Karadeniz hep ilgimi çekmiştir, hayalimdeki manzaraya bir yenisini ekledim.
Ve sonuç olarak o sevdiğim şehirlere bir yenisini ekledim, Ordu. Şehir sıralamamda tabiki number one’ım asla değişmeyen: İzmir. Yeni düzenlememle 2 numara Eskişehir, 3 Ordu oldu şimdilik. Garip değil mi? Evet üzgünüm ama bu bir gerçek, Akp dışındaki belediyelere sahip şehirleri seviyorum, her ne kadar yapmaya çalıştıkları güzel şeyler baltalanmaya çalışılsa da. Bunu da rastgele söylemiyorum, gezmeyi seviyorum ve gezdiğim her yerde sorguluyorum. Burada da her zaman yaptığım gibi her şeyin en iyisini yerli halk bilir, yaşamadan bir şehir hakkında yorum yapamazsın dedim ve insanlarla konuştum. Olumlu, olumsuz düşüncelerini almak istedim fakat kestane satıcısından teleferik yolcusuna çeşitli statülerden insanların ortak görüşü yine aynı. Bu projeyi gerçekleştirmek için belediye çok uğraştı, engellemeye çalıştılar, her güzel şeye yaptıkları gibi ama inat etti yaptı. Çok da güzel oldu. İşte bunu anlamıyorum hükümetler insanlara hizmet etmek için vardır ama bu ülkede işler öyle yürümüyor, her şey siyaset. Böyle bir doğal güzelliği saklarız, gerekirse görmesinler bilmesinler yeter ki bütün belediyelerde oylar bizim olsun yabancıya gitmesin. İşte bu zihniyet ölsün istiyorum, her şey insanlar için olsun, çıkarlar boş verilsin istiyorum. Her neyse bugüne kadar böyle güzel bir manzarayı bizden saklayanları esefle kınar, yazımı küfür etmeye başlamadan noktalarım…


p.s: Memleketi terk edip Ankara’ya döneli günler oluyor ama yazımı tamamlamam biraz geç oldu, kusura bakmayınız.
p.s2: Yine bir sınav dönemim başlıyor yani yazma aşkımın doruk noktasındayım. Yine sık görüşeceğiz sizlerle. ;)

2 yorum:

  1. Tanrım manzara gerçekten harika. çok istiyorum ben de karadenize gitmeyi ama sadece düzceye gidebildim eheh.

    YanıtlaSil
  2. Daha önce de Ordu'ya gitmiştim ama teleferik henüz yeniymiş daha bir başka gözle baktım bu kez, doğal güzellik seviyorsanız kesinlikle doğu karadenize gitmelisiniz.Kendi çektiğim fotoğraflar daha güzeldi hatta paylaşamasam da bunu söyleyebilirim :)

    YanıtlaSil

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?