tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Ağustos 2011 Pazartesi

Ramazan Davulu ve Tik Tak


Bir ramazan ayı daha gelip çattı, sıcak filan dinlemedi tabiki. Henüz oruç tutma olayına girişmiş olmasam da ramazan ruhunu hissetmeye başladım. Gece ramazan davulunun o rahatsız edici ritmik sesini ilk kez duymuş bulunmaktayım.
Ne yazık ki gıcığım var ritmik seslere. Damlayan musluk, saat sesi, ritmik olarak birinin dürtmesi çıldırtabilir beni. Ama garip olan şu ki çocukluğumun saatinden aldım geçenlerde hani şu üstünde tavuk olan, kafası inip kalkanlardan. Çünkü artık sabahları kimse uyandırmıyor beni, bende alarmı uykumun arasında müzik sanıp uyanmıyorum bir türlü, sürekli geç kalıyorum. Bu yüzden saat almaya gittim, dayanamayıp o sevdiğim ama gıcık olduğum saatten aldım. Dün gece tesadüf eseri onu da ilk kez kullanmaya başladım, ama başımda ses yapıp duruyor gıcık etti beni. Küçükken de böyle olurdu anneannemlerin evinde vardı annemlerin büyüdüğü o eski evde hala otururlarken birkaç kez kalmıştım orda. Teyzem henüz evlenmemişti onunla aynı odada kalırdık ama ben yerimi yadırgar, uyuyamazdım saati dinlerdim geceleri. Sonra da dayanamaz teyzemi uyandırır biraz da onun yanına geçerdim. Sabah uyandığımda ev boş olurdu zaten alt katta annemlerin amcasıyla teyzesi oturduğu için bu iki katlı evde her zaman anahtarlar kapının üstünde, herkes de bahçede olurdu, yani hayatta. Evin önündeki duvar eve çok yakındı anca bir kişi geçecek kadar mesafe vardı tabi benimde o zamanlar küçücük boyum vardı oradan geçerken yukarıya bakardım 2 yanım duvar ve sonsuz gökyüzü. 4 yaşındayken teyzem evlendi, onu da aynı evden gelin olarak çıkarttıktan sonra 2 katta da bekar kimse kalmadı ve bahçeli bir evin yaşlılıkta iyi olmadığına karar verdiler. Dedemler evi satıp taşındı. Ama hala bazen rüyalarımda o evi görüyorum en çok da ev boşaltıldıktan sonra yeni biten yazlığa gönderilecek birkaç eşya kalmışkenki hali gözümde canlanıyor, öyle bir kazınmış ki aklıma. Tik tak sesleri, sonsuz gökyüzü bir de boş ev…
Tik tak sesleri dün gece beni yine çocukluğuma götürdü sanki 100 yaşındaymışım gibi sürekli geçmişe gidiyorum galiba bende yaşlanıyorum artık. Ramazan davulu da üstüne tuzu biberi oldu bir gecede alt üst etti yine beni. Gıcık olmamın yanı sıra sabah saatim de çalmadı bir güzel uyuyakaldım yine. Galiba saatim adi çıktı  neyse ki dersim öğleden sonraydı. J
Herkese bol nostaljili, hayırlı ramazanlar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?