tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

11 Temmuz 2011 Pazartesi

Sen Sadece İnsansın


Marcus Aurelius Roma Meydanı'nda yürürken arkasında bir uşak olurmuş. Uşağın tek işi, insanlar Aurelius'a şükranlarını sunduğunda Marcus'un kulağına "Sen sadece insansın" diye fısıldamakmış. Markusu göklere de çıkarsalar, yedi kat yere de batırsalar o Markus'a hep aynı şeyi söylermiş "Sen sadece insansın".

İnsan bu unutur insanlığını biri gelip kulağına fısıldamalı ki hatırlasın sadece insan olduğunu. Unutmamalı ne olursa olsun, kim ya da ne olursa olsun yalnızca insan olduğunu. Ne büyük görmeli insan kendini ne de ezilmeli sadece insan olanlar karşısında. Hepimiz sadece insanız, bir toplumun ne küçük ne de büyük bir parçası. Aynı ve eşitiz çeşitliliğimiz sadece kendimizi ne olarak gördüğümüzden. Sanılmasın ki büyük görüyorsun diye büyüksün küçük görüyorsun diye küçüksün. Statü, mevki, para, güç hepsi gelip geçici nihayetinde sadece insansın.
İnsanlar görüyorum etrafımda kendini bir b.k sanan, yaklaşıp kulağına fısıldamak istiyorum susuyorum. Fısıldayamıyorum kulağına ama lafımı çarpmadan da edemiyorum. Etrafındakileri ezmekten zevk alan insanları aşırı güvenimle ezmekten zevk alıyorum bende. Unutuyorlar ya da bilmek istemiyorlar, aynı şekilde doğup aynı şekilde ölmüyor muyuz? Bu saçma ego niye? Kim ne sanıyorki kendini? Bazen kendime bile kızıyorum onlara benzettimse kendimi. Hani bir sınır vardır ya kendine güvende ucunu azıcık kaçırırsan sende onlardan biri olursun. Bazen dönüp de kendine demeli kendini ne sanıyorsun sen sadece insansın. İnsanları çok seviyorum, eşitlik vazgeçilmez ilkem, haksızlığa tahammülüm yok da işte benim de insanca hatalarım oluyor bazen, hızla sarsıyorum kendimi ve kendime geliyorum. Kendime yaptığımı başkalarına da yapıyorum. Çünkü bazen sen hatırlayamazsan hatırlatmalı biri. Bu küçük güzel bir uyarı, kırıcı olmamalı çok mecbur kalırsan da hafiften laf dokundurmalı. Mükemmel değilsin, ‘’Mağrur olma padişahım senden büyük Allah var.’’ derler adama. Ha tam tersi de şu ki ezme kendini hata yapmak ölüm değil insanız hata yaparız, değildir ki kimse dört dörtlük. İyi ya da kötü yönde herkes bazen uyarılmayı hak ediyor buna bende dahilim.
Ve ben fısıldıyorum kulaklara "Sen sadece insansın", "Ben sadece insanım", "Biz sadece insanız"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?