tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Mayıs 2011 Cuma

Pencereden Görünenler

Gökyüzünden yıldızları indirmek istiyorum ellerine, bir çocuğun masumiyetini çalmak istiyorum kalbine yeniden başla istiyorum ıslak bir gecede arındığın geçmişinle… Fotoğraflara hapsedilmiş eski seni küllerinden doğurmak istiyorum, hiçliğini hiç edip yeniden hep olmanı istiyorum… İmkansızı istiyorum ruhumu affedeyim ki vicdanım temize çıksın diye.
Herkesten çok kızıyorum kendime, kimsenin cesaret edemediği kadar ağır yargılıyorum, her gece idam ediyorum kendimi ve her güne çürümüş bir kokuyla başlıyorum. Kendi pisliğinde boğulmak dedikleri şey bu olsa gerek. Değiştiremiyorum ne vitrini ne de içini soruyorum neden beni böyle iğrenç biri olarak yarattın? İnsan olduğu kişiden tiksinir mi, aynadaki yüzden midesi bulanır mı, girdiği suyu bulandıran bedeninden nefret eder mi? Azıcık hissediyorum kendimi, yetersiz… Pencereden bakıp gördüğüm betona toslamış kanlar içindeki vücudum bile beni tiksindiriyor, sanki bütün mikrobum dünyaya yayılacak gibi içime hapsettim, toprağa karışmasına bile izin vermedim. Belki de sadece geride bıraktıklarımdan pisliğimi saklamak istedim, kaybetmekten çok yanlış tanıdıklarına üzülürler diye. Gizli bahçemi ufka sakladım sanırken meğer her şey bir serapmış hep sayıkladığım mahremiyet ifşa olmuş, penceremden içeri bakıyorlar, üşüyorum tüm çıplaklığımla insanlığın önündeyim, üşüyorum çünkü artık bir buz kütlesiyim belki de çalıntı bir hayatın zavallı soytarısıyım. Aslında hiçbir şeyim. Ne önemi var işte insan bile olamadan insanlık bekleyen sahte bir yaratığım, kirli düşümden kendi yarattığım… Her ne isem ne kadar isem artık melek değilim, kirlendim…

Ruhumun siyahı görünüyor penceremden, bakan gözde değil suç görünen gerçekte, kimse yakamaz canımı benim yaktığım kadar, kimse zarar veremez bana benim verdiğim kadar. Hayat bir bumerang her şey sende başlar yine sana döner. Evrene verdiğim kirli nefeste boğuluyorum…


"Mahremiyetin gitti mi elden, sen de gitmelisin tez elden!" Mahrem, Elif Şafak

2 yorum:

  1. nedendir bilmiyorum birden aklıma İclal Aydın - Yağmur geldi.

    YanıtlaSil
  2. Tek benzerliğin pencereden bakmak olduğunu düşünüyorum ama burdaki pencere benim pencerem özelime bakılıyor, ruhumun karanlığına...
    Yorum için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?