tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

11 Mayıs 2011 Çarşamba

Koyunluğa Devam…

Yine bir Ankara metrosu: ‎''Güvenlik nedeniyle tren seferlerine bir süre ara verilmiştir.'' Güvenlik görevlilerinin paso kontrolünden başka bir şey yapmadığı, bu nasıl bir ankaray soruyorum? Pabucumun başkentinden şaşırtıcı bir manzara daha...
Tandoğan’da 5 dakika kadar bekledikten sonra bir açıklama geldi güvenlik nedeniyle seferlere ara. İyi de ne kadar ara gidiş ve geliş istikametinde 2 tane tren dolusu insan bekliyor, duraklarda bekleyenleri saymıyorum bile bu insanların hiç mi yetişeceği yer olduğu düşünülmüyor da daha açıklayıcı bir açıklama yapılmıyor. Ben Aşti istikametine gidiyordum, Aşti yani Ankara otogarı, valiziyle insanlar da var bu trende otobüsüne yetişecek. Herkesin bir işi var yoksa bu kokuşmuş trende keyfi seyahat yapılmaz. Yine koyun gibi bütün ankaray indik herkes gideceği yere başka yollardan ulaşma çabasına düştü. Yağmur başlamak üzereyken yürüyerek işlerimi hallettim ve evime ulaştım. Arkadaşımla konuştum daha sonra 15 dakika ankaray bekledim dedi, diğer bir arkadaşım da Aşti’de şüpheli bir paket vardı, yanından geçtim o yüzden olmuş dedi. İşte buna şaşırmadım çünkü Ankara’da metrolara elini kolunu sallaya sallaya giriyor insanlar, sürekli bir kalabalık, herkes zamandan tasarruf peşinde mecbur. Bazen arıza oluyor yine hiçbir açıklama yapılmadan karanlıkta arada bir yerde duruyor tren 5-10 dk sonra hareket ediyor birden arıza nasıl düzeliyorsa (?!). Karanlık dar alanda nefessiz kalma fobisi olan bana hiç iyi gelmiyor bu arızalar aksine de hep bana denk geliyor bu tip şeyler. Telefonlar duraklarda çekmiyor, hiçbir zaman güvenli gelmiyor bana metro. Ve daha kötüsü daha önce yazdığım gibi bu metrolarda güvenlik görevlileri paso kontrolünden başka hiçbir şey yapmıyor. Biz vatandaşları korudukları için para aldıklarını sandığınız bu güvenlik görevlileri sadece ve sadece paso kontrolü yapıyor bu yüzden şüpheli bir paket görünce apışıp kalıyor, onlar çözene kadar Ankara metrolarında hayat felç oluyor. Sosyal hayatımızı sekteye uğratmaya kimin hakkı var, neden herkes asıl işini yapmıyor , bunu neden kimse sormuyor? Yine ben sordum boşluğa cevap gelmeyeceğini bile bile.
Tabi ki pabucumun başkentinde tek problem metro değil, son zamanlarda buna odaklanmama aldanmayın, en çok metrolar hakkında yazıyorum çünkü okul dönemi öyle yoğun geçiyor ki Ankara’da hayatım ev ve okula kapanıp kaldığım süreler dışında metroyla gidip gelmekten ibaret hale geliyor. Finallerimden sonra sosyal hayata dönüş yapacağım işte o zaman etrafımda gördüğüm farklı olaylarla, yeni konularla görüşmek üzere…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?