tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

9 Mayıs 2011 Pazartesi

Bir Daha Saçlarım Hiç O Kadar Sarı Olmadı

Bu olmadan önce sarı, dalgalı saçlı, koca yanaklı bir kızdım. Erkenden hayatın soğuk yüzüyle tanıştım birçoğunuzun hatırlamakta bile zorluk çektiği yaşta. Ölüm kelimesinin bile tanımını algılayamayacak kadar körpe yüreğim bir anda büyüdü. Normal bir büyüme değildi benimkisi vaktinden önce yeşermiş ağaç gibi bahar sanırken karın vurgununu yedim. Ne o küçük kız bıraktı beni ne de o hep dört yaşında kalan çocuğun sesi. Hiç unutamadığım bir cümle kazındı aklıma küçücük bir kız çocuğunun sesinden ‘’ama o benim arkadaşımdı.’’ Anlamıyordum işte, oysa arkadaşlar da ölürdü, küçücük çocuklar bile ölürdü, herkes ölürdü zamanı ve yaşı yoktu bir an gibi gelirdi sonsuz uyku. Ölüm kaçınılmaz bir gerçekti de en çok çocukları etkilerdi, anlayamadıklarından. Bu yüzden bu acıdan bana geceleri yatmadan buğulu cama onun adını yazan özlemle dolu bir çocukluk kaldı. O hep çocuk kaldı ben yine de büyüdüm, kaybetmekten korkan bir çocuk gibiydim hayata karşı, oyunu yarım kalmış bütün oyunlara düşman çocuk. Görünüşte büyüdüm hiç belli etmeden yaralarımı. Psikolojinin derinliklerine girdiğinde çıkamazsın derler, haklıdırlar insan çok karmaşık bir yapıya sahiptir yaptığın her şeyin altında yatan, görünmeyen bir anlam vardır. Zamanla fark ettim ki ben terk edilmekten hep korktum öyle bağlandım ki sahip olduklarıma gün geldi terk edileceğimi hissetim onlar beni terk etmeden ben onları ettim. Bağlılığım ve terk edişlerim arasında keskin dönüşler yaparak insanları şaşırtmak en büyük özelliğim oldu. Sonuç olarak herkes gibi beni de yaşanan olaylar zinciri yarattı. Benim payıma ilk halkaları zayıf olduğu için en zayıf halkası kadar güçlü bir hayat düştü. O çocuğun babası ise fotoğraf makinesine küstü, birkaç yıl hiç fotoğrafım olmadı, saçlarıma ne oldu hiç bilemiyorum.  O öldü, ben büyüdüm ama bir daha saçlarım hiç o kadar sarı olmadı…

                                                                                                                                                 25.04.2011
 
Bu kız çocuğununkine benzer sarı dalgalı saçlarımı bende çok özledim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?