tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Mayıs 2011 Pazar

1 Mayıs

İşçi bayramı 1 Mayıs. Ailem işçi değil ben de değilim hatta şu an mühendis adayıyım. Babama göre biz hep orta halliyiz sadece zaman zaman orta halin azıcık üstü olduğumuzu kabul etti, şu andan daha çok paramız varken de daha azı varken de biz hep orta halliydik. Çünkü ne kadar paramız olursa olsun biz hep böyle yaşadık. Sıradan olmak bizim için hep önemliydi, yukardan görmedik insanları, ezmeye de ezilmeye de tahammülümüz olmadı. Ailem işçi çalıştıran bir şirket sahibi olmasına rağmen hep insan gibi davrandılar çalışanlarımıza. Maaşını verdiğimiz hiç kimse arkamızdan Allah razı olsundan başka bir şey söylemedi bugüne kadar. Böyle öğrettiler bana bu yüzden ezilen insan görmeye, sınıf ayrımına dayanamıyorum. Bugün işçi bayramı değil benim için bu herkesin bayramı, sınıf ayrımına karşı olan herkesin bayramı.
Hani diyor ya reklamda: ‘’Herkes eşittir ama bazıları daha eşittir.’’ Neden böyle bu dünyanın düzeni? Sizi bir başkasından bu kadar üstün yapan ne? Hepimiz aynı şekilde gelmiyor muyuz dünyaya, hangi ailede ne şartlarda doğduğumuzun ne önemi var? Neden bazılarımız 1-0 önde başlarken bu hayata bazılarımız hükmen mağlubuz? Bu düzene itaat etmiyorum belki değiştiremem, belki bu ütopik bir düşünce ama benim gözümde dünya herkesin eşit olduğu bir yer. Bizi farklı yapan elimizde olmayan şartlar değil, bu dünyada herkes çalıştığı kadar almalı. Benim hayalimdeki dünyada işçi diye bir sınıf yok sadece insan var işte bu yüzden hakkıyla çalışan tüm insanların bayramı kutlu olsun.               

                                                                                                                                  01.05. 2011  -  00:00

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?