tasarım

tasarım

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

29 Nisan 2011 Cuma

Kayıp Bir Ülkenin Sevgili Koyunları


Kimsenin başkaldırmadığı koyun gibi yaşadığı o kayıp ülkenin sesi çıkan azınlığında olmaktan gurur duyuyorum. Ne kadar sesimi kısmaya çalışsanız da inatla susmayacağımı bildirmek istiyorum çünkü ben koyun sürüsüne katılmayacak kadar aykırı bir inatçıyım. Bugün yine beni öylesine kızdırdınız ki, siz gücü elinde bulunduran, ceplerini doldurmak için zavallı halkımı sömüren, dini duyguları sonuna kadar sömürüp göstere göstere bu insanların hakkını, yani kul hakkını(!), yiyen üç kağıtçı, gericiler.
Zavallı halkıma koyun demek hiç istemem ama kusura bakmayın sevgili Ankara’nın ay sonunu düşünmekten başka bir şey düşünmeyen, koyunlaşmış memurları size bugün yine çok sinirliyim. Sevgili İ. Melih’i seçtiğiniz sürece sırtınız asla yerden kalkmaz. Pabucumun başkentinde ulaşıma verdiğiniz parayla kaç öğün yemek yenir bunu hesaplamakla başlasaydınız bugüne kadar acaba aynı oyları vermeye devam eder miydiniz? Çalıyor ama iyi hizmet ediyor sözünü duymaktan, laf anlatmaya çalışmaktan inanın ben bıktım. Pardon ama belediyelerin görevi zaten size hizmet etmek değil mi? Ben olmasam, sen olmasan onlara gerek kalır mıydı zaten? Senin vergilerin nereye gidiyor, bunların zaten sana dönmesi gerekmiyor mu acaba hiç düşündün mü? Anlayamıyorum sizi sevgili Ankaralılar.  Geçen yıl isyan ettiğiniz yapılan zam geri alındı, ulaşım ucuzladı, ilk defa takdir etmiştim sizi ama noldu? Sadece bir hafta sürdü daha kötüsü bir hafta sonra tam biletlerde aktarmalar kaldırılmış bir şekilde zam yapıldı tekrar. Baktınız zararlı çıktınız sustunuz sevgili Ankaralılar daha çok isyan etmeniz gerekirken sustunuz. İşte böyle susturuluyorsunuz bu ülkede, koyun sürüsü azıcık yoldan çıksa çobanınız sizi korkutuyor ve sürü yola devam ediyor. Durmak yok yola devam(!) gerçekten. Nasıl bir yolsa bu hiç sizin yararınıza ilerlemiyor. Ulaşıma verdiğimiz paranın yanında bugün beni yine kızdıran olay paso saçmalığıdır. Üniversite öğrenci kimliğim üzerindeki bu yıla ait bandrol bile nasıl yetmez öğrenci olduğuma inandırmaya? Soruyorum her yerde öğrenci olduğuma kanıt olarak geçerliliği olan bu bandrol nasıl ulaşım araçlarında 22 TL’lik pason yoksa bir hiçe dönüşür? Herkes susuyor kaybedecek bir şeyi var da size ne oluyor sevgili üniversiteliler kaybedecek neyiniz var şirketleriniz mi sürgüne gönderilecek memuriyetiniz mi, ücretsiz eğitim hakkınız mı, yoksa kesilecek bir bursunuz mu var? Bu devlet size ne veriyor ki geri alır diye korkuyorsunuz? Ankaray ya da metroya bineceksiniz turnikeleri geçiyorsunuz ve size bir soru geliyor pasonuz var mı? O 22 TL’lik pasoya sahip olmadığın için her türlü iğrenç muameleye maruz kalabiliyorsun. Daha ilginç olan bizim vergilerimizle sırf bu soruyu sorsun diye oraya hiçbir iş yapmayan bir adam dikiyorlar. Kusura bakmayın ama ne 22 TL mi ne de elimden alınan egomu helal ediyorum ve de asla bir koyun olmuyorum isyan ediyorum. Çünkü benim kaybedecek bir şeyim yok, çünkü makamlar ve mevkiler gelip geçicidir,  bugün bulunduğunuz mevki yarın benimdir.
Siz koyunluğu benimseyenlere bir gün anlatabileceğim belki de sizi yönetenler ceplerini doldurmak zorunda değiller, siyaset dürüst de yapılabilir, insanlara hizmet etmek gerçekten Allah rızası için 3 kuruş kazançla da yapılabilir, gücü elinde bulunduran size hakaret etme hakkını asla elde edemez. Biz yoksak bu ülke de yok, bizimle birlikte kuruldu bu ülke ve bu devlet bize hizmet için var.  Biz de bu ülke için, biz daha iyi yaşayalım diye hayatlarını verenlerin torunlarıyız. Asla unutma, unutturma!

2 yorum:

  1. Görmek bazen büyük tecrübeler büyük acılar gerektiriyor ne yazık ki ülkemizde.Uyumamak uyutmamak lazım...
    Birilerinin de haksız yere cebi dolarken rahat uyuyamaması lazım...

    MK

    YanıtlaSil
  2. Belki de tek ihtiyacımız duyarsız kalmayan bir gençliktir.

    YanıtlaSil

Fikrini söylersen yeni bir şey öğrenirim,
Küçük bir bağ kurarız hiç tanışmadan,
Farklı birinin hisleri hakkında bilgi sahibi oluruz,
Hiçbir şey olmazsa biri yazdıklarımı okudu diye mutlu oluruz,
Ya da en kötü ne olabilir ki içinden geçeni söylersen?